COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀLIA DE RIUPRIMER EN RELACIÓ A LA PROVA PILOT QUE IMPULSA L’AJUNTAMENT DE VIC D’ACORD AMB LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA SOBRE MOBILITAT AL CARRER MAJOR DE SENTFORES LA GUIXA (CARRETERA BV-4316)

Dilluns, 31 d'agost de 2020 a les 00:00

Suposem que moltes de vosaltres recordareu que des de finals de 2018, quan va sortir a la premsa, es parla molt del carrer Major de Sentfores –La Guixa (Carretera BV-4316), i sobre una prova pilot que el modificaria amb un pas alternatiu de trànsit (com si hi haguessin obres permanentment). Doncs bé, aquest és un tema que va estar parat bastants mesos (entre desembre de 2018 i desembre de 2019), però que l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer va estar treballant en tot moment per veure com evolucionava ja que ens preocupa molt per l’impacte negatiu que pot tenir per la mobilitat dels nostres habitants i el desenvolupament local i la promoció econòmica del nostre poble. L’Ajuntament de Vic, ha recuperat el tema amb la Diputació, i el tirarà endavant de manera imminent.

Per això us emplacem a llegir sencer aquest comunicat i la informació complementària enllaçada si voleu tenir totes les explicacions possibles.

Punts clau:

-Memòria Valorada Pas Alternatiu de La Guixa (DIBA)

Enllaç: http://www.santaeulaliariuprimer.cat/pdf?file=/media/repository/noticies/pas_alternatiu.pdf&iframe=true&height=100%&width=100%

-El 21 de juliol, l’alcaldia de Santa Eulàlia de Riuprimer va fer una petició a la Diputació de Barcelona que encara no ha estat resposta, en el sentit que s’expliqués als nostres veïns i veïnes sobre aquesta prova pilot de manera presencial o d’altra manera degut al COVID19.

-Assemblea amb DIBA, Ajuntament de Vic, Veïnat de Sentfores – La Guixa i com a convidats Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer i Ajuntament de Muntanyola:

Informacions més destacades:  

Es va plantejar que s’executaria una prova pilot de circulació en sentit únic alternatiu al carrer Major. Segons ells, fa uns mesos es va acordar amb el veïnat aquesta prova pilot. Seria segons ells sempre, buscar una solució a curt o mig termini.  Plantegen ampliar voreres i augmentar la seguretat per pacificar el trànsit. Un tram de 80 metres és l’afectat, el temps màxim d’espera pels vehicles seria d’uns 30 o 40 segons i a vegades menys. Les obres d’adequació per fer la prova pilot començaran a l’agost, i l’inici de la prova pilot seria a l’octubre. (Avui és dia 31 d’agost i encara no hi ha moviment, per tant suposem que s’endarrerià).

La prova pilot durarà el temps que calgui per poder tenir dades de les èpoques on hi ha més trànsit, i és decisió final de si ha resultat positiva implementar mesures permanents de la DIBA, Ajuntament de Vic i veïnat de Sentfores La Guixa segons van dir. Com que això es preveu molt llarg, la presidenta de l’Associació de veïns i veïnes va dir que ells proposaven un radar de tram i que fos zona 30.

També es va informar que els semàfors començarien a multar a qui se’ls salti en vermell. Que darrerament des que funcionen només uns 6 vehicles se’ls han saltat en vermell.

A la reunió després de l’exposició inicial dels tècnics, on es va informar del tram de 80 metres afectat, i que no es podria fer drecera pel carrer de la Marinada i el carrer de les Escoles per evitar passar pel tram afectat, i que hi hauria senyals visibles des dels garatges d’on surten i entren vehicles al carrer Major per saber a quin sentit han de dirigir-se, es van formular dubtes i preguntes per part del veïnat, que estava força dividit entre partidaris, escèptics i detractors de la prova pilot. I on alguns van tornar a plantejar l’altra solució d’una variant.

Què vam dir des de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer?

“Empatitzem completament amb el veïnat i entenem que s’ha de millorar i molt la mobilitat al poble, però també la mobilitat globalment entre Muntanyola-Riuprimer-Sentfores La Guixa-Vic. En aquest sentit des de Santa Eulàlia de Riuprimer històricament s’ha reivindicat una millora global dels accessos tant a Vic com a l’entrada a la C-17 i a la C-25. Presentant al.legacions també al darrer POUM de Vic, que no ens consta que ni tan sols les responguessin, o es van desestimar. “

“Jo no sóc tècnic de mobilitat però he parlat amb alguns experts del tema i això que es planteja avui, amb tots els respectes al tècnic Hugo Moreno, que políticament algú li ha manat que fes aquest projecte de prova, repeteixo, amb tots els respectes, això és un bunyol perquè ens entenguem. Algú va dir que la política és l’art de dissimular que tot és provisional, i això plantejat no és una solució definitiva amb valentia que solucionarà el problema no només al veïnat sinó al trànsit de Vic, Sentfores La Guixa, Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. Serà com si sempre hi hagués obres i no funcionarà. “

-Hem insistit a la Diputació de Barcelona rebre algun tipus d’informació oficial sobre l’afectació a la mobilitat i que s’informi a les persones de Santa Eulàlia de Riuprimer. I farem el seguiment de com evoluciona el tema.

Històric i cronologia:

El mes de maig de 2018, l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer, va tenir converses amb la Diputació de Barcelona, propietària d’aquesta via. L’Ajuntament va ser informat que el consistori de Vic, tenia intencions de reduir l’actual calçada a un únic carril i ordenar el pas alternatiu del trànsit amb un sistema semafòric. Davant d’aquests fets, l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer va iniciar converses amb l’alcaldessa de Vic Il·lma senyora Anna Erra i la regidora d’urbanisme senyora Fabiana Palmero on es va denunciar el que suposa pels pobles veïns aquesta proposta i el total desacord de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer. A més, l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer va obrir converses amb l’equip de Govern de l’Ajuntament de Muntanyola i l’Associació de Veïns de Sentfores – La Guixa.

El 8 d’octubre de 2018 va sortir publicat al 9 Nou que l’Ajuntament tenia intenció de fer una prova pilot per convertir el carrer Major de Sentfores – La Guixa (Carretera BV-4316 propietat de la Diputació de Barcelona), en un sol carril, on es donaria pas alternatiu als vehicles que van en cada sentit de circulació. Aleshores ja després es van fer trobades entre els Ajuntaments de Santa Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola, i l’Associació de Veïns i Veïnes de La Guixa per discutir la proposta amb l’Ajuntament de Vic. ( Vegeu document de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer de Novembre de 2018 signat pels alcaldes de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola).

En el seu dia, en motiu del Pla Territorial, ja estava prevista la projecció d’una variant i inclosa al POUM de Vic. En motiu de la tramitació del nou POUM de Vic, aquesta previsió no es va tenir en compte, i per això, des de l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer s’hi van presentar al·legacions (març de 2018).  Vegeu aquí documentació a la web municipal de Santa Eulàlia de Riuprimer sobre les al.legacions:

http://www.santaeulaliariuprimer.cat/actualitat/noticies/en-relacio-a-la-noticia-publicada-en-data-davui-al-9nou-en-referencia-a-la-proposta-dactuacio-al-carrer-major-de-la-guixa-volem-exposar-el-seguent-.html#prettyPhoto

El 31 de gener de 2020, els alcaldes de Muntanyola i Santa Eulàlia de Riuprimer ens vam reunir amb l’alcadessa de Vic, Anna Erra i li vam manifestar la nostra disconformitat amb aquesta prova pilot, arribant al compromís que en tot cas, també es faria una segona prova pilot que contemplés la possibilitat de fer un carrer d’anada i un de tornada. Com hem pogut veure, aquí i ara sembla que només es planteja una sola prova pilot.

El 8 de juliol hi va haver l’Assemblea a Sentfores – La Guixa amb la Diputació, l’Ajuntament de Vic, el veïnat i com a convidats els ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola.

Aquest és el resum d’aquella assemblea.

Enllaç:

http://www.santaeulaliariuprimer.cat/pdf?file=/media/repository/noticies/RESUM_ASSEMBLEA_8_JULIOL_2020.pdf&iframe=true&height=100%&width=100%

Darrera actualització: 31.08.2020 | 21:06