COMUNICAT DELS AJUNTAMENTS DE SANTA EULÀLIA DE RIUPRIMER I MUNTANYOLA EN RELACIÓ A LA PROVA PILOT AL CARRER MAJOR DE SENTFORES LA GUIXA I QUE COMENÇA DEMÀ DILLUNS DIA 21

Diumenge, 20 de setembre de 2020 a les 00:00

1-Des del primer moment, els ajuntaments de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola s’han oposat a aquesta prova pilot i han actuat coordinadament en aquest tema.

- Per tal de donar resposta a la lògica preocupació de diversos grups de veïns i veïnes de les nostres poblacions que ens han fet arribar la seva preocupació i voluntat de plantejar accions de protesta, proposem la creació d’un grup de treball també amb el veïnat de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. Per tal de formar part d’aquest grup de treball, cal enviar nom i telèfon als següents correus:

Muntanyola: muntanyola@diba.cat

Santa Eulàlia de Riuprimer: st.eulaliariu@gmail.com

2-El 31 d’agost vam emetre un comunicat contundent, farts que no se’ns donés cap resposta per part de la Diputació després que el 8 de juliol hi hagués l’assemblea a Sentfores – La Guixa i  que el 21 de juliol es sol·licités formalment a la Diputació que s’informés als nostres pobles del que es vol fer des de Vic i la Diputació. A partir d’aquest comunicat, el periòdic El 9 Nou va treure aquesta notícia (Cliqueu aquí), i va fer una entrevista per El 9TV als alcaldes de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. Aquí teniu enllaç:  https://el9nou.cat/video/els-alcaldes-de-santa-eulalia-de-riuprimer-i-muntanyola-soposen-a-la-prova-pilot-de-pas-alternatiu-a-la-guixa/

També vam demanar més ajuda al Diputat osonenc Jordi Fàbrega, a l’oposició del Govern de la Diputació veient que ni tan sols se’ns responia. El Sr. Fàbrega ho va transmetre al Diputat de Carreteres, Sr. Pere Pons, el responsable polític de la prova pilot per part de la Diputació. Demanant primer que la Diputació es reunís amb els 2 ajuntaments, i a més finalment va aconseguir fer-hi una reunió el dia 15 de setembre on el Diputat Fàbrega li va transmetre que era molt important que no fessin res sense el consens de tots els ajuntaments afectats i el territori, i que li va acceptar.

3- El dimarts dia 15, ens arriba via veïns de Sentfores – La Guixa que també són contraris a la prova pilot, un  comunicat de l’Ajuntament de Vic, que diu així:

“Us comuniquem que el proper dilluns, dia 21 de setembre, la Diputació de Barcelona iniciarà les obres necessàries per implantar la prova pilot per establir un pas alternatiu mitjançant semàfors a la ctra. BV-4316 al terme municipal de Sentfores-La Guixa amb l’objectiu de millorar-ne la seguretat viària, tal com ja se us va exposar en una reunió informativa.

La durada aproximada d’aquestes obres serà de 2 mesos i mig, en els quals només es produiran afectacions puntuals als aparcaments dels veïns i veïnes i al trànsit.

Com a veïns i veïnes afectades per aquestes millores us demanem la vostra col·laboració en tot allò que pugui beneficiar la bona marxa de les obres, i us agraïm la comprensió per les molèsties que us puguin ocasionar."

I signa la Sra. Fabiana Palmero, Regidora d’Urbanisme i Mobilitat.

Val a dir que l’Ajuntament de Vic, no ens ha dit res més des del 8 de juliol a l’assemblea de Sentfores-La Guixa als ajuntaments de Muntanyola i Santa Eulàlia de Riuprimer.

Precisament aquest mateix dia 15, hi havia reunió entre el Diputat de Carreteres Pere Pons i el Diputat Fàbrega per transmetre la inquietud dels nostres 2 ajuntaments. En aquesta reunió hi havia també el Gerent de Carreteres i altres persones assessores. El Diputat Fàbrega ens va comunicar als 2 ajuntaments que a la reunió la Diputació s’havia compromès a trucar a les 2 alcaldies, que afirmaven que es tirava endavant però que només era una simple prova pilot, i que l’opció de la variant quedava totalment descartada.

Efectivament el mateix dia 15 el Diputat Pere Pons va trucar a les 2 alcaldies, i ens va transmetre que en primer lloc ens demanava disculpes per no haver-nos respost des del 21 de juliol a causa de temes personals i vacances, etc. Que no ens havíem de preocupar ja que era una prova pilot i que si no funcionava, el més probable, s’haurien de buscar altres solucions i ens va emplaçar a solucionar-les, tot afegint que la variant quedava totalment descartada per part de l’Ajuntament de Vic. I que parlaria amb el Gerent per tal de complir la nostra petició de tenir informades a les poblacions de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola.

Nosaltres vam comunicar-li que ens sabia molt greu que no ens hagués atès ni donat resposta des del 21 de juliol, i ens va emplaçar a seguir parlant en una propera reunió telemàtica pel dia 1 d’octubre. Quan les obres de la prova pilot ja hauran començat. També li vam exposar que si hi ha voluntat política, i amb la gran quantitat de diners que disposen des de la Diputació la variant sí que seria possible, i que era un tema de mobilitat global entre Muntanyola-Riuprimer-Sentfores-La Guixa-Vic, que anava més enllà de la problemàtica del carrer Major, i que afectava la connexió amb la C-17 i la C-25 a part de l’entrada a Vic. A més, que el projecte de la Variant és una possibilitat ben real des dels anys 80 quan se’n va començar a parlar. També vam destacar que potser haurien d’escoltar més al propi veïnat de Sentfores- La Guixa, que si bé està dividit amb les diferents opcions a realitzar, la presidenta de l’Associació de Veïns i Veïnes, sí que els va deixar clar el 8 de juliol que demanaven un tram complet de zona 30km/h pel carrer Major amb control per radar. I se’ns va respondre que la prova pilot es feia, que començava el dia 21 de setembre i que si no anava bé s’estudiarien altres alternatives però que alguna cosa havien de fer amb  el carrer Major de Sentfores-La Guixa.

4- El dijous 17 de setembre una assessora del Diputat Pere Pons, la Sra Montse Tordera, ens va trametre un correu electrònic als 2 ajuntaments, amb unes disculpes per no haver respost abans i amb 3 documents, el document de l’Ajuntament de Vic informant al veïnat de Sentfores-La Guixa, que ja teníem des de dimarts, una nota de premsa de la Diputació explicant la prova pilot, i un Power Point explicatiu de la prova que és el que van utilitzar a la reunió del 8 de juliol, i ens emplaçava a la reunió que havíem acordat telefònicament amb el Diputat pel dia 1 d’octubre “per explicar-los els detalls i dubtes i esperem arribar a un acord el més fàcil i eficient possible per a tots. Reiterem les disculpes de no haver-los passat aquesta documentació amb anterioritat.”.

5- El divendres dia 18, el tècnic de Diputació Hugo Moreno, encarregat del projecte, ens envia un correu dient que la prova pilot començarà el dia 21, i ens envia altre cop la mateixa nota de premsa de Diputació. Cap contacte des de l’Ajuntament de Vic...

6- Els Ajuntaments de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola, ens vam reunir el mateix dia 15 al vespre per continuar treballant junts i de manera coordinada. I volem manifestar aquestes conclusions ara per ara:

-Plenament conscients que Carreteres de Diputació i l’Ajuntament de Vic, estan governats pel mateix partit polític, JXCat, i veient el cas que ens han fet fins ara amb les al·legacions al POUM i amb la demanda de no fer res fins que sigui consensuat per tot el territori, veiem que no podrem impedir la realització d’una prova pilot que creiem fermament que serà un fracàs i que amb una durada indeterminada, afectarà a la mobilitat de les nostres poblacions, serà com si hi hagués obres permanentment, i també afectarà al desenvolupament local i econòmic dels nostres territoris.

-Continuem empatitzant completament amb el veïnat de Sentfores – La Guixa i creiem que cal una solució valenta i definitiva per la seva problemàtica al carrer Major, i per la mobilitat global de tota la zona, no fent propostes molt dubtoses fins i tot pels propis tècnics de Diputació des de l’inici sinó que tinguin un gran consens i abordin la problemàtica de la mobilitat en la seva globalitat, inclosos els accessos cap a la C17 i la C25 i les possibles connexions amb Vic.

- Per tal de treballar les nostres propostes alternatives, continuarem essent proactius i configurarem possibles alternatives amb el suport tècnic de qui calgui.

- Per tal de donar resposta a la lògica preocupació de diversos grups de veïns i veïnes de les nostres poblacions que ens han fet arribar la seva preocupació i voluntat de plantejar accions de protesta, proposem la creació d’un grup de treball també amb el veïnat de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. Per tal de formar part d’aquest grup de treball, cal enviar nom i telèfon als següents correus:

Muntanyola: muntanyola@diba.cat

Santa Eulàlia de Riuprimer: st.eulaliariu@gmail.com

El passat 31 d’agost l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer va emetre un primer comunicat sobre aquest tema:

Recupereu-lo aquí:

http://www.santaeulaliariuprimer.cat/actualitat/noticies/comunicat-de-lajuntament-de-santa-eulalia-de-riuprimer-en-relacio-a-la-prova-pilot-que-impulsa-lajuntament-de-vic-dacord-amb-la-diputacio-de-barcelona-sobre-mobilitat-al-carrer-major-de-sentfores-la-guixa-carretera-bv-4316.html

 

Darrera actualització: 20.09.2020 | 14:02