Ahir vam rebre un correu de la Diputació de Barcelona, que avui ja hem respost, on se’ns exposa sorprenentment a les alcaldies de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola que “Aquesta setmana comencem a fer proves i en principi a partir del dia 9 de febrer es posaria en marxa ja la prova pilot”.
Més endavant s’afirma que l’obra va acabar el 7 de desembre i es va recepcionar el 22 de desembre amb mancances de treballs de senyalització horitzontal i fase de proves del correcte funcionament del pas alternatiu mitjançant semàfors.
Que la setmana de l’1 de febrer es farà l’inici de la realització de la fase de proves de funcionament dels semàfors i reajustament dels temps de verd de les fases. I que la setmana del 8 de febrer es realitzaran els treballs de senyalització horitzontal i inici de la prova pilot. Que es preveu mantenir la prova durant els propers mesos depenent de l’evolució del trànsit i de la tornada a la “normalitat” produïda per la situació de la covid-19. Que mentre no es pugui assegurar un trànsit estable amb la conseqüent regulació de les diferents fases semafòriques serà difícil treure conclusions i poder donar la prova pilot per finalitzada.
El 14 de desembre en una trucada telefònica entre el Diputat Pere Pons i l’alcalde Txevi Rovira, es va acordar que no es realitzaria la prova pilot fins que la mobilitat condicionada enormement per la pandèmia de la Covid-19 quedés “normalitzada” en el futur.
Per tot això exposat estem francament sorpresos i decebuts, que ara es plantegi començar la prova pilot justament quan encara estem en plena pandèmia amb confinaments municipals inclosos i no entenem les raons que han fet prendre aquesta decisió de començar la prova pilot la setmana que ve i determinades actuacions aquesta setmana. Que se’ns informi d’això amb tan poca antelació i sobretot: De què serviran les dades de mobilitat si realment es comença a fer la prova pilot en plena pandèmia i restriccions de mobilitat?
Això podria significar haver d’allargar la prova pilot fins a finals d’aquest any com a mínim, o ves a saber quan tornarem a tenir una mobilitat ajustada a la realitat pre-pandèmia.
Aprofitem la resposta a més, per reivindicar les peticions promeses que no s’han acomplert:
“L’alcalde de Santa Eulàlia demana una explicació més detallada de l’actuació pels seus veïns.”
(Això no s’ha dut a terme per part de la Diputació. Sempre han sigut els ajuntaments de Riuprimer i Muntanyola que hem anat informant els veïns del tema).
“El diputat es compromet a fer arribar un document que analitzi diferents alternatives i que els presentarà als ajuntaments.”
(Això tampoc s’ha dut a terme).
I reiterem la nostra mà estesa i posada a disposició per començar a convocar les reunions de la Taula de Treball per tal d’analitzar altres possibles solucions al problema del trànsit del carrer Major de Sentfores-La Guixa (trobar un bon equilibri entre la seguretat per als vianants i la fluïdesa de la circulació).
Atentament,
Carles Morera
Alcalde de Muntanyola
Txevi Rovira
Alcalde de Santa Eulàlia de Riuprimer.