Informació d'interès “Plan para la transición hacia una nueva normalidad”

Dimecres, 29 d’abril de 2020

Ahir dimarts el Gobierno de España va presentar en roda de premsa el que anomena el “Plan para la transición hacia una nueva normalidad”, publicat oficialment aquest matí. 

Som conscients de la sobre informació que estem rebent aquests dies, i que molta d’ella cal “agafar-la amb pinces”, doncs, com heu anat veient, canvia d’un dia per l’altre o és esbiaixada o incorrecte, i per això intentem ser el màxim de curosos possible amb tot allò que enviem pels canals oficials.  

Avui però, malgrat les nostres reticències a donar informació provisional que no fa més que complicar les coses i crear desconcert, hem considerat fer-vos arribar aquest Plan, però remarcant que cal prendre’l amb moltíssima prudència. 

En primer lloc, perquè no és més que una previsió. I com a tal, està subjecta a molts i previsibles canvis. 

En segon lloc, perquè lamentem profundament com s’està gestionant aquesta situació des del Gobierno, que no te en compte el paper que hauria de jugar el nostre Govern i molt menys te en compte les realitats i les necessitats concretes dels petits municipis com el nostre.  

I en tercer lloc, no només perquè es tracta d'un document elaborat unilateralment, sinó perquè també hi ha incoherències i poques solucions efectives. 

Amb aquestes premises, us informem que: 

Els principals punts a destacar sobre aquest pla són: 

•    La desescalada serà gradual, asimètrica i coordinada. 

•    La unitat serà la província o illa. Totes les activitats permeses es podran fer a la província o illa. 

•    Consta de 4 fases: 

        o    Fase 0: de preparació de la desescalada. Hi haurà petites obertures d’activitat econòmica. Per exemple,   restaurants, però només per a menjar per a emportar. En aquesta fase es prepararan els locals.

        o    Fase 1: es permetrà a cada espai territorial (província) l’obertura d’activitats, com els petits comerços, sota estrictes mesures de seguretat, o a la restauració on podran obrir només el 30% d’ocupació de terrasses. S’inclourà un horari preferent per als majors de 65 anys. Es permetrà activitats de culte i activitats esportives, amb mesures.

        o    Fase 2: la fase intermèdia, que permetrà obrir l’interior de locals de restauració amb un terç de la capacitat. També es permetrà obertura d’escoles, però en cas que tots els progenitors hagin de treballar presencialment. També es reobriran espais de cultura, amb un terç de capacitat, o sales de conferències, i espectacles culturals amb menys de 50 persones, i en espai a l’aire lliure amb menys de 400 persones sempre assegudes. 

        o    Fase 3: es flexibilitzarà mobilitat general, però amb màscara. I en l’àmbit comercial, aforament del 50% i distància mínima de 2 metres.

•    Cada fase de la desescalada tindrà una durada mínima de 2 setmanes (el període mitjà d’incubació del virus), de manera que es vol que sigui d’un mínim de 6 setmanes i un màxim de 8 setmanes per a tot el territori estatal (com a màxim, doncs, a finals de juny).

•    El proper cap de setmana es permetrà l’activitat física individual i passejos en parella.

•    A partir del 4 de maig, es començarà la fase 0 

•    En la nova normalitat es mantindran les normes d’higiene fins que no hi hagi la vacuna.

•    Si resulten motivades per comunitats autònomes i autoritzades pel Ministeri de Sanitat, es podran modificar els àmbits territorials (que ara són les províncies).

•    La desescalada serà coordinada, i per això recaurà en el Ministeri de Sanitat.

•    L’avanç d’una fase a una altra es farà segons criteris objectius, com ara el nombre de llits de les UCIs, la situació epidemiològica de cada zona, la implantació de mesures de protecció o les dades econòmiques. 

Cordialment, 
L'Equip de Govern
Santa Eulàlia de Riurpimer

Darrera actualització: 29.04.2020 | 15:15