Participació activa durant la 8a Setmana de la Gent Gran de Santa Eulàlia de Riuprimer

Dilluns, 7 de maig de 2018
Enguany s’ha celebrat la 8a setmana de la Gent Gran de Santa Eulàlia de Riuprimer amb una activa participació per part de les persones grans del municipi.

La primera activitat es va realitzar el dijous 19 d’abril a les 17:30h al Casal d’Avis. Es va realitzar el taller “Com expliquem els contes als nostres néts/es?”, dirigit per la tècnica de gent gran del municipi, amb una participació de 15 persones grans, en la seva totalitat dones. L’activitat va permetre la posada en comú de quins són els contes més habituals que s’expliquen als infants, amb l’objectiu de desgranar aquells elements que contenen i analitzar-los amb una perspectiva de gènere. Tanmateix, i aprofitant la participació activa de les presents, es van donar elements clau per tal d’introduir noves versions dels contes tradicionals, fer-ne modificacions, oferir altres contes i, sobretot, prendre consciència de la importància de la transmissió de valors i estereotips amb els contes infantils.

La segona activitat va consistir en la celebració del dia del soci, el dilluns 23 d’abril, aprofitant la diada de Sant Jordi. Es va oferir a les persones grans un berenar al Casal d’Avis El Puig. Durant la tarda, les persones sòcies van poder gaudir d’un espai de trobada i de socialització, amb la presència d’una seixantena de persones. Tanmateix, la tallerista del curs de Lleure i Salut de la mateixa Associació va oferir una activitat entorn el conte de la llegenda de Sant Jordi acompanyada d’uns dibuixos fets per ella mateixa.

Finalment, la tercera i darrera activitat, es va celebrar conjuntament amb els infants de l’escola bressol el dijous 26 d’abril al Casal d’Avis. Un total de 8 persones vinculades al Casal van representar el conte de “Les set cabretes i el llop”, amb una obra de teatre interpretada per elles mateixes. Com cada any, els infants de l’escola bressol El roure Xic van traslladar-se fins a l’espai del Casal per gaudir de l’espectacle juntament amb la presència d’altres persones grans encuriosides. En finalitzar l’obra de teatre, van fer un berenar plegats i se’ls va repartir una manualitat en relació al conte realitzada per les persones grans del taller de Lleure i Salut. En acabar, els 16 infants van tenir la visita sorpresa d’una cabreta que va convidar a riures entre grans i petits.

Regidoria de Serveis Socials – Ajuntament de Sta Eulàlia de Riuprimer

Programa de Dinamització de gent gran –- Mancomunitat La Plana
Darrera actualització: 25.03.2019 | 08:49