Hemeroteca
Taller de cuina sense pares
08/07/2015Activitat dins de la programació per a joves de l'estiu 2015 organitzades pel SIJ El Cucut. Lloc de realització: SIJ El Cucut. Necessari inscripció prèvia. Activitat per a partir de 8 anys.Com Acompanyar la Sexualitat dels Infants
08/06/2018L'AMPA de l'Escola "El Roure Gros" organitza una xerrada el proper divendres 8 de juny, a la Casa de Cultura a partir de les 19h., dirgida a famílies amb fills i filles de zero fins a 12 anys. Aquesta xerrada també va dirigida a la figura d'educadors i educadores, però està oberta a tothom.
La xerrada ofereix un espai on revisar i reformular l'educació sexual que donem als infants, compartir informació i experiències i obtenir recursos per acompanyar-los.Santa Eulà lia s'afegeix al Dia de la Memòria repicant a l'Ermita de Sant SebastiÃ
08/06/2014Santa Eulàlia de Riuprimer s'adhereix al Dia de la Memòria 2014
Santa Eulàlia s'afegeix al Dia de la Memòria repicant a l'Ermita de Sant Sebastià.
En un any tan emblemàtic com el del Tricentenari, Santa Eulàlia de Riuprimer ha volgut aprofitar el Dia de la Memòria d'enguany per fer repicar les campanes de l'ermita que va veure el pacte dels Vigatans de 1705. Serà aquest diumenge dia 8 a les 7 de la tarda, i l'acte comptarà amb lectura de poemes patriòtics, poemes de la revista que ha editat el Dia de la Memòria i especialment, alguns poemes relacionats amb la Guerra de Successió, com ara Los Vigatans, precisament de Jacint Verdaguer. La lectura anirà a càrrec de la gent del Club de Lectura de Riuprimer, i de qui s'hi vulgui afegir. A més, també hi haurà diverses cançons patriòtiques cantades pels Cantaires de Riuprimer.
Hi haurà piscolabis amb cava per acabar.
Tota la informació a www.diadelamemoria.cat Us hi esperem!TALLER EL MITE DE SANT JORDI
08/05/2015Cicle monogràfic enfocat a la festivitat de Sant Jordi: orígens històrics, diferents versions, disfresses i teatralització.
Agent cultural: Arqueonet Cultural, SLNE
Tallers gratuïts, places limitades i inscripcions prèvies. Lloc de realització: Casa de Cultura.
Recollida i entrega d’inscripcions al SIJ El Cucut (obert a les tardes)
Organitzen: Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer, SIJ El Cucut i Diputació de Barcelona.Exposició Cartells II Concurs 25 N
08/05/2014Del 2 al 9 de maig, el SIJ el Cucut acollirà l'exposició dels cartells participants al II Concurs 25 N, en motiu del 25 de novembre, dia internacional contra la violència de gènere. L'exposició consta de 16 cartells elaborats per joves de la comarca d'Osona, i pretén sensibilitzar entorn de la violència de gènere.Aplec de Sant Sebastià 2018
08/04/2018El tradicional Aplec de Sant Sebastià, enguany serà el diumenge 8 d’abril, i comptarà amb el següent programa:
A 2/4 de 12 del matí: OFICI SOLEMNE
Participat i cantat pels caramellaires de Santa Eulàlia i pels fidels assistents
Acabada la missa: CARAMELLES I BALLETS POPULARS
Pels grups de caramellaires de Santa Eulàlia de Riuprimer
Seguidament: TÍPICA ARROSSADA
Els tiquets de l’arrossada, preparada per Planes Bones,
es poden adquirir fins a 1/4 d’1 del mateix dia, a l’aplec
A les 4 de la tarda: AUDICIÓ DE SARDANES
A càrrec de la Cobla CANIGÓ de Torelló
GRAN RIFA DE LLONGANISSES I PERNILS
Amb la col·laboració dels Ajuntaments de Vic i
Santa Eulàlia de RiuprimerVisites guiades a l'Ermita de Sant Sebastià . Ruta 1714
08/04/2017L’ermita de Sant Sebastià, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional, forma part de la Ruta 1714 de la Generalitat de Catalunya, l'ermita es troba dins el terme municipal de Vic, i la Parròquia de Santa Eulàlia de Riuprimer. Aquesta ruta és un recorregut pels deu escenaris on van succeir els episodis històrics més destacables de la Guerra de Successió a Catalunya. Es tracta de llocs emblemàtics carregats de gran simbolisme, que tenen un excepcional interès patrimonial i paisatgístic.
Les visites, que són gratuïtes, van començar pel Tricentenari, s'han aturat els mesos de gener i febrer per vacances, però cada cap de setmana dels mesos de març, abril i maig es faran els dissabtes de 10h a 14h i de 16h a 18h, no cal reserva prèvia. I els diumenges de 10h a 14h.
Si algú desitja fer-les entre setmana, cal fer reserva prèvia amb 7 dies d’antelació a través del correu electrònic:
El Pla de Sant Sebastià (770m) amb una ermita en el seu punt més alt, és un indret molt conegut i apreciat i forma part de la Ruta 1714 pel seu gran valor patriòtic. El perfil es divisa de de bona part de la plana i la situació el converteix en un esplèndid mirador.
La capella ja existia al segle XVI, però l'edifici actual amb el seu campanar característic es va construir el segle XVIII. És un indret important en la història de Catalunya. Aquí, el 1705, un grup de patriotes catalans defensors dels drets de successió de l'arxiduc Carles d'Àustria a la corona espanyola, van signar el Pacte dels Vigatans. Aquest fet va suposar l'inici de la lluita contra Felip V, i de l'anomenada Guerra de Successió.
Les visites són possibles gràcies a l'Ajuntament de Vic, i la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer.TALLER LA CAIXETA DELS LUMIÈRE
08/04/2015Construcció d’objectes òptics: petit teatre d’ombres xineses, càmera obscura i zoòtrop.
Agent cultural: Intropia Mèdia
Tallers gratuïts, places limitades i inscripcions prèvies. Lloc de realització: Casa de Cultura.
Recollida i entrega d’inscripcions al SIJ El Cucut (obert a les tardes)
Organitzen: Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer, SIJ El Cucut i Diputació de Barcelona.8 de març: Dia de les Dones
08/03/2018Per què commemorem aquesta data?
L'origen exacte no és gaire clar i hi ha diverses versions. La més versemblant és que va ser un 8 de març de l'any 1857 quan un grup de treballadores tèxtils va decidir sortir als carrers de Nova York per protestar per les precàries condicions en què treballaven. Aquesta va ser una de les primeres manifestacions per lluitar pels seus drets laborals. Diferents moviments es van succeir a partir d'aquesta data fins al 1975 l'Organització de les Nacions unides la va reconèixer com a diada.
A l'actualitat, es segueix denunciant les situacions de desigualtat que viuen les dones i reivindica la igualtat efectiva amb els homes com un principi essencial de les societats democràtiques.
En motiu de tot plegat, el proper 8 de març es realitzarà a l'Aula de Lectura del Local del Jovent - SIOJ "El Cucut" un Taller anomenat "Dones en Acció": dirigit a dones de totes les edats perquè puguin connectar amb la força de la feminitat, el poder creador i l'amor que ho abraça tot. Seguidament, es farà la Lectura del Manifest i Encesa d'Espelmes a la Plaça de la Vila com a cloenda dels actes.
Per a més informació, podeu contactar amb el SIOJ "EL Cucut" de dimarts a divendres de 16.30h. a 20.00h.8 de Març. Dia Internacional De Les Dones.
08/03/2017El dia 8 de març és una data en que es commermora el Dia Internacional De La Dona, i com cada any es realitzen actes en honor a la lluita de la dona per una igualtat de drets.
Aquest any, es realitzaran des del Local del Jovent - SIJ "El Cucut" els següents actes:
17.00-19.00h. Fem un mural de dones. Dibuixa la teva superheroïna: la millor dona de la teva vida.
19.00h. Lectura del Manifest i encesa d'espelmes.
19.30h. Lectura del conte per adults "L'ós de la lluna creixent" a càrrec de Glòria Pladevall.Concurs de cartells per a buscar la imatge que difongui els actes del dia Internacional per l'eliminació de la violència vers les dones a Osona el 25 de novembre
08/03/2016El termini és fins el 29 d’abril i la participació és a partir de 16 anys.
El premi són 400 euros.
Per més informació sobre les bases, passeu pel SIJ "El Cucut"Teatre: "Contes de la Rodoreda" a cà rrec de Pepa Lavilla
08/03/2015A la sala polivalent de la llar d'infants El Roure XicCaramellaires petits i mitjans Comencem els assajos
08/03/2014* Per agilitzar els assajos es demana puntualitat a l'hora d'arribada.
* Per als petits es demana que no es quedi cap familiar durant l'assaig per facilitar la feinaRepresentació del Pessebre Monumental. Rectoria.
08/01/2017Representació del Pessebre Monumental. Als baixos de la Rectoria.Teatre: Els Pastorets del Ferrer MagÃ
08/01/2017Pastorets basats en l’obra d’Enriqueta Capellades.
Beneficis a favor de la Comissió de Reis.
Organitzen: Comissió de Reis de l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer.
A la Casa de Cultura. Entrades:
Anticipades 5€ a Can Pastisser, Ca la Lourdes i Can Ton. Nens fins a 2 anys gratuït. Entrades a taquilla abans de la funció 7€.